SABA Videoplay

För ganska länge sedan nu, gissningsvis 1980 fick jag ett
"SABA Videoplay" i julklapp.

Detta var ett av de första tv-spelen på marknaden
och jag minns att det var fantastiskt nytt och spännande alltihop!


Totalt fanns det kanske ett trettiotal spel till maskinen
och jag hade ganska många av dem.


Som ni kan se på bilderna här nedan så är
grafiken väldigt kantig och har max fyra färger tror jag.

Bilderna visar i tur och ordning själva spelmaskinen med spelkassetter
och därefter scener ur spelen "hockey", "spitfire" och "tic tac toe".


Det var härliga tider, jag minns tydligt doften av bränd plast
som kunde uppträda när man suttit och spelat ett tag.


Utvecklingen gick ju snabbt framåt så denna spelmaskin
blev ganska snabbt föråldrad och föll i glömska,
men det var mina första stapplande steg i IT-världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0